Datuk Seri disyaki cabul anak perempuannya sejak lebih sedekad

Datuk Seri disyaki cabul anak perempuannya sejak lebih sedekad

Polis sedang menunggu maklum balas pejabat Timbalan Pendakwa Raya (DPP) berhubung kes siasatan seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri yang ditahan kerana didakwa mencabul anak perempuannya berusia 20 tahun.

Ketua Polis Kuala Lumpur Komisioner Datuk Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi berkata, kertas siasatan kes tersebut sudah dilengkapkan dan telah pun dirujuk kepada pejabat DPP.

Bagaimanapun, beliau tidak memperincikan lebih lanjut mengenai siasatan kes tersebut.

Ditanya mengenai status perkembangan siasatan kes berkenaan sama ada kes sudah dirujuk kepada pejabat DPP, beliau sekadar membalas dengan jawapan ringkas,” Belum dapat arahan DPP lagi”.

Pada 15 Januari lalu, MalaysiaGazette melaporkan penahanan seorang Datuk Seri yang disyaki mencabul anak perempuannya sejak lebih sedekad.

Suspek berusia 50-an itu ditahan di rumahnya di Taman Kosmo Jaya, Sentul di sini pada jam 3 petang selepas mangsa yang berusia 20 tahun itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi 14 Januari lalu kerana tidak tahan menjadi mangsa kepada ayahnya itu.

Katanya, suspek melakukan perbuatan terkutuk itu ke atas mangsa ketika dia berusia 10 tahun dan ia dilakukan di kediaman mereka. – MG